سرقت ادبی Plagiarism

جلوگیری از پلاگیاریسم

اجتناب از  پلاگیاریسم سرقت ادبی

پلاگیاریسم یعنی کار و ایده های فرد دیگری را به عنوان کار خودتان ارائه دهید. Plagiarism یک نقض جدی اخلاقی است و دانشگاهها و ژرونالها با چنین اقدامی برخورد جدی دارند. پس چگونه از  پلاگیاریسم اجتناب کنید؟ این ویدئو یک دقیقه ای را برای مرور کلی از نحوه اجتناب از پلاگیاریسم تماشا کنید.

برای خرید اکانت iThenticate با گیگاپیپر مکاتبه کنید.

نمونه هایی از پلاگیاریسم  سرقت ادبی

در پلاگیاریسم از کلمات یا ایده های دیگران استفاده می شود و آنها را به عنوان خودشان حذف می کنند. مثال هایی از سرقت ادبی، از جمله سرقت ادبی، عبارتند از:

کپی کردن Copying

کپی کردن با استفاده از کلمات مشابه یا بسیار مشابه متن اصلی یا ایده بدون تایید منبع یا استفاده از علامت نقل قول. این شامل کپی کردن مطالب، ایده ها یا مفاهیم از یک کتاب، مقاله، گزارش یا سند کتبی، ارائه، ترکیب، آثار هنری، طراحی، نقاشی، مدار، برنامه کامپیوتری یا نرم افزار، وب سایت، اینترنت، دیگر منابع الکترونیکی، یا وظیفه دیگر شخص، بدون تصدیق مناسب

تصحیح نامناسب Inappropriate paraphrasing

تغییر چند کلمه و عبارات در حالی که اغلب حفظ ساختار اصلی و / یا پیشرفت ایده های اصلی و اطلاعات بدون تایید.

این همچنین در سخنرانی هایی است که در آن کسی ایده ها یا کلمات دیگر بدون اعتبار را به صورت تفسیر می کند و به نقل قول و نقل قول در کنار یک کل جدید و بدون ارجاع مناسب اشاره می کند.

تبانی Collusion

ارائه کار به عنوان کار مستقل زمانی که آن را به طور کامل یا بخشی در همکاری با دیگر افراد تولید شده است. تقلب شامل

دانش آموزان کار خود را قبل از زمان تعیین شده برای دانش آموزان دیگر و یا برای اهداف آنها در هر زمانی انجام می دهند
پرداخت یک شخص دیگر برای انجام یک کار علمی و انتقال آن به عنوان خودتان
سرقت یا خرید کار آکادمیک دیگری و کپی کردن آن
پیشنهاد برای تکمیل کار فرد دیگری یا پرداخت هزینه برای تکمیل کار دانشگاهی.
این نباید با همکاری دانشگاهی اشتباه گرفته شود.

استناد نامناسب Inappropriate citation

استناد نامناسب با ذکر منبع هایی که خوانده نشده اند بدون تایید منبع ثانویه که از آن دانش آنها به دست آمده است.

خود سرقت ادبی Self-plagiarism

“خود سرقت ادبی” اتفاق می افتد جایی که یک نویسنده به تازگی نوشته های قبلی خود را منتشر کرده و آن را به عنوان یافته های جدید بدون اشاره به کار قبلی قبول می کند، همگی یا بخشی از آن.

خود سرقت ادبی نیز به عنوان “بازیافت”، “تکرار” یا “ارسال چندین یافته تحقیق” نامیده می شود بدون افشاء. در زمینه دانش آموزان، خود سرقت ادبی شامل استفاده مجدد از قطعات یا همه چیز از یک کار است که برای ارزیابی بدون ارجاع مناسب ارائه شده است.

 

At UNSW plagiarism is using the words or ideas of others and passing them off as your own. Examples of plagiarism, including self-plagiarism, are:

Copying

Using the same or very similar words to the original text or idea without acknowledging the source or using quotation marks.  This includes copying materials, ideas or concepts from a book, article, report or other written document, presentation, composition, artwork, design, drawing, circuitry, computer program or software, website, internet, other electronic resource, or another person’s assignment, without appropriate acknowledgement.

Inappropriate paraphrasing

Changing a few words and phrases while mostly retaining the original structure and/or progression of ideas of the original, and information without acknowledgement.

This also applies in presentations where someone paraphrases another’s ideas or words without credit and to piecing together quotes and paraphrases into a new whole, without appropriate referencing.

Collusion

Presenting work as independent work when it has been produced in whole or part in collusion with other people. Collusion includes

  • students providing their work to another student before the due date, or for the purpose of them plagiarising at any time.
  • paying another person to perform an academic task and passing it off as your own
  • stealing or acquiring another person’s academic work and copying it
  • offering to complete another person’s work or seeking payment for completing academic work.

This should not be confused with academic collaboration.

Inappropriate citation

Citing sources which have not been read, without acknowledging the ‘secondary’ source from which knowledge of them has been obtained.

Self-plagiarism

Self-plagiarism’ occurs where an author republishes their own previously written work and presents it as new findings without referencing the earlier work, either in its entirety or partially.

Self-plagiarism is also referred to as ‘recycling’, ‘duplication’, or ‘multiple submissions of research findings’ without disclosure.  In the student context, self-plagiarism includes re-using parts of, or all of, a body of work that has already been submitted for assessment without proper citation.

 

منبع : دانشگاه استرالیایی unsw.edu.au

پلاگیاریسم چیست؟ مصادیق پلاگیاریسم plagiarism Copying سرقت علمی دزدی ادبی نمونه هایی از سرقت ادبی چک کردن رایگان Plagiarismگیگاپیپر
پلاگیاریسم چیست؟ مصادیق پلاگیاریسم plagiarism Copying سرقت علمی دزدی ادبی نمونه هایی از سرقت ادبی چک کردن رایگان Plagiarism

6 راه برای اجتناب از دزدی ادبی

    Paraphrase

بنابراین شما اطلاعاتی را یافتید که برای مقاله پژوهشی مناسب است. آن را بخوانید و آن را به کلمات خود اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که بیش از دو کلمه در یک ردیف از متن که پیدا کرده اید بطور کلامی کپی نکنید. اگر از دو کلمه با هم استفاده کنید، باید از علامت نقل قول استفاده کنید. ما به زودی به نقل قول می رسیم.

    نقل قول

نقل قول یکی از راه های موثر برای جلوگیری از سرقت ادبی است. دستورالعمل های قالب بندی سند (مانند APA، MLA، شیکاگو و غیره) را که توسط موسسه آموزشی یا موسسه ای که درخواست تحقیق را صادر کرده اید دنبال کنید. این معمولا شامل اضافه کردن نویسنده (بازدید کنندگان) و تاریخ نشر یا اطلاعات مشابه است. نقل قول واقعا ساده است. به درستی ذکر نکنید ممکن است سرقت ادبی باشد.
نقل قول – هنگام نقل قول از یک منبع، از نقل قول دقیقا همان شیوه ای که به نظر می رسد استفاده کنید. هیچ کس نمیخواهد به اشتباه نقل مکان کند. اکثر موسسات آموزش عالی از “نقل قول های بلوکی” یا نقل قول ها از 40 کلمه یا بیشتر استفاده می کنند. یک محقق باید بتواند بیشتر مواد را به طور موثری ترجمه کند. این روند طول می کشد، اما تلاش می کند! برای جلوگیری از اتهامات سرقت ادبیات، باید نقل قول را انجام داد.
نقل قول نقل قول – نقل قول نقل قول می تواند متفاوت از نقل مطالب مبهم باشد. این تمرین معمولا شامل اضافه کردن یک شماره صفحه یا شماره پاراگراف در مورد محتوای وب است.
با اشاره به مطالب خود شما – اگر برخی از مواد مورد استفاده برای مقاله پژوهشی خود را در کلاس فعلی خود، یکی از قبلی یا هر جای دیگری که باید خودتان را ذکر کنید، مورد استفاده قرار گرفت. اگر شخص دیگری آن را نوشت، متن را همانطور که در متن ادعا می کنید تکرار کنید. ممکن است عجیب و غریب باشد، اما با استفاده از موادی که قبلا استفاده کرده اید، خود سرقت ادبی نامیده می شود و قابل قبول نیست.

    ارجاع

یکی از مهمترین راه های اجتناب از سرقت ادبی شامل یک صفحه مرجع یا صفحه آثاری است که در پایان مقاله تحقیقاتی شما ذکر شده است. باز هم این صفحه باید دستورالعمل های قالب بندی سند مورد استفاده در موسسه آموزشی شما را برآورده کند. این اطلاعات بسیار مشخص است و شامل نویسنده (ها)، تاریخ نشر، عنوان و منبع است. دستورالعمل های این صفحه را با دقت دنبال کنید. شما می خواهید حق مرجع دریافت کنید.

چک کردن رایگان پلاگیاریسم Plagiarism

چک کردن رایگان سرقت ادبی با http: //www.smallseotools.com/plagiarism-checker  و با سایت رایگان http: //www.plagiarismdetect.com

برای دریافت اموزش تصویری چک کردن رایگان مقاله از لحاظ پلاگیاریسم  ،  فایل PDF زیر را دریافت کنید

اموزش چک کردن رایگان سرقت ادبیplagiarism

 پلاجیاریسم Plagiarism

 

iThenticate  ابزاری مطمین برای پیشگیری

یک سرویس  پیش رو و یک نرم افزار حرفه ای تشخیص سرقت ادبی و فناوری پیشگیری از آن است که توسط  ناشران علمی و گروه های پژوهشی در سراسر جهان پشتیبانی و استفاده می شود بطوریکه اطمینان الزم از اصالت پیش نویس مقاله را قبل از انتشار ایجاد می نماید. با کمک این بانک اطلاعاتی گزارش دقیق درصد پلاجیاریسم با ارایه مستندات کامل از منبعی که کپی برداری صورت گرفته است، در زمانی کوتاه است. در ابتدای ورود مقاله، پیش از بررسی مقاله توسط داور ، مقالات توسط این سرویس چک می شود.

 

برای خرید اکانت iThenticate با گیگاپیپر مکاتبه کنید.

دانلود کتاب مقاله استاندارد | پسورد سایت های علمی

برای سفارش موارد زیر، با تلگرام و یا ایمیل ما مکاتبه کنید. دانلود مقاله ، خرید ایبوک ، دانلود استاندارد ، دریافت پایان نامه و خرید پسورد دانشگاهی خرید کتابهای آمازون، خرید اکانت iThenticate

مقاله های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا