سرقت ادبی Plagiarism

سوال در مورد سرقت ادبی Plagiarism

پاسخ به چند سوال در مورد سرقت ادبی Plagiarism پلاجیاریزم

در برخی موارد سرقت ادبی Plagiarism غیر عمد است. یعنی دانشجویان اطلاع ندارند که اینگونه نحوه استفاده از منابع ، سرقت ادبی بحساب می اید. در زیر ازمونی ترتیب داده شده است که با  صحیح پاسخ دادن به  این سوالات متوجه خواهید شد که مفهوم Plagiarism  را به خوبی متوجه شده اید. این ازمون در سایت unsw.edu.au قرار داده شده است و می توانید پاسخ ازمون را در ادرس  دانشگاه unsw.edu.au مشاهده کنید.

آزمون Plagiarism

سرقت ادبي (Plagiarism) چیست؟ نمونه‌ها و مصاديق Plagiarism تقلب علمی، ایده دزدی، دزدی علمی
سرقت ادبي (Plagiarism) پلاجیاریزم چیست؟ تعریف سرقت ادبی معنی سرقت ادبی نمونه‌ها و مصاديق Plagiarism تقلب علمی، ایده دزدی، دزدی علمی

Plagiarism Quiz

1- مقاله ای را که توسط یکی دیگر از دانشجویان نوشته شده است را قرض می گیرید و سپس آن را به عنوان کار خودتان ارسال کنید. آیا این سرقت ادبی است؟

بله، چون کار من نیست

نه، چون دانش آموز دیگر به من اجازه داد.

 

2 شما یک مقاله را در یک موضوع برای مجله ای  سابمیت کرده اید که قبلا برای مجله دیگری هم ارسال کرده اید؟  ایا این کار سرقت ادبی پلاجیاریزم بحساب می اید؟

بله دانش جویان نباید مقالات را به مجله ارسال کنند.

خیر ، من مقاله ای نوشتم، بنابراین کار من است.

 

3 یک مقاله را از اینترنت دانلود کنید یا یک مقاله مجله منتشر شده یا بخشی از یک کتاب را بیابید و وانمود کنید که این کار شماست. آیا این سرقت ادبی Plagiarism است؟

بله

نه

4 شما جملات یا پاراگراف های دقیق را از کار شخص دیگری (مقالات، مقاله، کتاب، سخنرانی، صفحه وب، روزنامه) کپی کنید و آنها را در مقاله خود بدون استفاده از نقل قول یا نقل قول / نوشتاری در متن خود قرار دهید. سرقت ادبی Plagiarism  پلاجیاریزم می باشد؟

بله

نه

5 شما از جملات یا پاراگراف از شخص دیگری استفاده می کنید و آنها را به کار خود اختصاص می دهید. اگر چه شما از علامت نقل قول استفاده نکرده اید، شما نقل قول های صحیح (یا پاورقی ها) را ارائه کرده اید: بنابراین شما به سرقت  نرفته اید؟

بله، زیرا سرقت ادبی Plagiarism  به هر دو کلمه و ایده اعمال می شود.

نه ، Plagiarism  صورت نگرفته است، چون من منبع خود را ذکر کردم.

 

6 شما ایده ای را که واقعا خوشتان می آید را paraphrase (تفسیر و تحلیل) میکنید و در مقاله ای که روی آن کار می کنید قرار می دهید. این کلمات خود شماست، بنابراین شما  نیاز به استناد ندارید. آیا شما سرقت Plagiarism  کردید؟

 

بله

 

نه

7 شما یک پاراگراف را با مفهومی که شما مطرح کرده اید نوشته اید. با این حال، شما به شدت به عبارات و جملات که از خواندن شما آمده است تکیه می کنند. از آنجا که مفهوم شماست، شما اشاره ای به رفرنس یا منبع نمیکنید.. آیا شما سرقت ادبی Plagiarism  کرده اید؟

بله، چون از کلمات و اصطلاحات نویسندگان دیگر استفاده کردم.

نه، چون این ایده من است

8 شما مقاله ای را نوشته اید  که تقریبا هر خط یک نقل قول مستقیم از یک منبع source است. در حقیقت، شما برای انجام این مقاله خیلی  منابع را خوانده اید. شما این منابع را به درستی (با استفاده از نشانه های نقل قول و استناد quotation marks and citation) اشاره می کنید referenced ، بنابراین نمی توان آن را سرقت ادبی دانست: آیا سرقت ادبی محسوب می شود؟

بله، من بیش از حد بر روی کلمات دیگران تکیه کرده ام.

نه، من نشان می دهم که تحقیقات زیادی انجام داده ام.

9 شما یک منبع عالی برای تحقیق در اینترنت پیدا می کنید. این سایت دارای “نویسنده” نیست، بنابراین شما اطلاعات را کپی کنید و از آن در انتصاب خود استفاده کنید. آیا این سرقت ادبی  یا دستبرد فکری است؟

بله، تمام منابع اطلاعات باید ذکر شود.

نه، اطلاعات روی شبکه اینترنت برای گرفتن است

 

منبع : سایت دانشگاه نیو ساوت ولز استرالیا

دانلود کتاب مقاله استاندارد | پسورد سایت های علمی

برای سفارش موارد زیر، با تلگرام و یا ایمیل ما مکاتبه کنید. دانلود مقاله ، خرید ایبوک ، دانلود استاندارد ، دریافت پایان نامه و خرید پسورد دانشگاهی خرید کتابهای آمازون، خرید اکانت iThenticate

مقاله های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا