سرقت ادبی Plagiarism

چک کردن سرقت ادبی مقاله با iThenticate

چک کردن سرقت ادبی مقاله با iThenticate

برای بررسی سرقت ادبی مقاله خود با سرویس iThenticate و دریافت ریپورت از نظر پلاجیاریزم (Plagiarism) کافیست مقاله خود را به همراه مشخصات واریزی برای ما ارسال کنید. نتیجه (Report) چک کردن سرقت ادبی مقاله، در سریعترین زمان برای شما ایمیل و یا تلگرام می شود.

سرویس پیشگیری از سرقت در مقالات علمی (Plagiarism)

حتما این اتفاق برایتان پیش امده است و یا شنیده اید که مقاله ارسالی برای ژورنال به دلیل درصد بالای شباهت متنی رد شده است. مهمترین دلیلی که سردبیران در مرحله اول بررسی و چک می کنند میزان درصد پلاجیاریسم مقاله است. در مجلات و ژورنالهای معتبر در همان ابتدای فرایند ارزیابی، مقاله توسط سردبیری با سرویس ithenticate چک می شود و درصورتی که درصد مشابهت بیشتر از 20 و یا برخی موارد 15 درصد باشد، مقاله شما توسط مجله رد می شود یا برای بازبینی برگشت داده می شود. مواردی هم مشاهده شده که سردبیران بدون ذکر دلیل مشخصی مقاله شما را مناسب برای انتشار تشخیص نمی دهند. کپی برداری از مقالات و صفحات وب منجر به تشابه متنی می شود که به سرقت ادبی یا Plagiarism مشهور است.

تشخیص سرقت ادبی مقاله با iThenticate

به دلیل عدم اطلاع از نحوه نگارش مقاله و چگونگی ارجاع دهی، بسیاری از پژوهشگران و دانشجویان ، دچار مشکل پلاجیاریسم و رد شدن مقاله می شوند. اکنون با توجه به قدرت موتور ایدنتیکیت در تشخیص سرقت ادبی مقاله، سر دبیران کلیه ژورنالهای معتبر از سرویس iThenticate برای چک کردن دزدی ادبی استفاده می کنند و به سادگی و در چند دقیقه متوجه می شوند که مقاله چه میزان میزان تشابه (similarity) دارد و از چه قسمتهایی کپی برداری شده است. یکی از مهمترین دلایل رد شدن مقاله توسط سردبیران ژورنالهای درصد بالای میزان مشابهت مقاله است و به همین دلیل مقاله را ریجکت می کنند. پس بهتر است پژوهشگران، قبل از ارسال مقاله ان را با یکی از سرویسهای مشابه یاب آیدنتیکیت و یا Turnitin بررسی کنند.

برای چک کردن درصد تشابه مقالات خود به ادرس زیر مراجعه کنید

بررسی سرقت ادبی با iThenticate

با کمک سرویس “تشخیص سرقت ادبی مقاله”  که گیگاپیپر ارائه می دهد می توانید مقاله خود را قبل از ارسال به ژورنالها بررسی کرده و گزارش درصد دقیق سرقت ادبی و مشابهت موجود در مقاله خود را به همراه هایلایت (Highlight) بخشهایی که کپی شده و اینکه هر بخش کپی شده از چه منبعی و چند درصد از این منبع کپی برداری شده مشاهده کنند و سپس آن را پارافرایز کنند تا میزان مشابهت کم و به درصد قابل قبولی برسد.

در فیلم زیر روش کار تشخیص سرقت ادبی مقاله با iThenticate ، تعیین درصد Plagiarism ، بررسی مقاله با ithenticate ، بررسی تشابه مقاله، بررسی سرقت ادبی ، تشخیص سرقت ادبی مقاله ، تعیین سرقت ادبی نمایش داده شده است.

فیلم آموزشی تفسیر گزارشهای iThenticate

استناد iThenticate به کدام منابع است؟

فهرست بزرگترین پایگاههای اطلاعاتی مورد استفاده iThenticate، برای مقایسه و تشخیص اقتباس از آثار ادبی، به شرح ذیل است:
EBSCO
CROSSREF
Science Direct
Oxford Nature
ISI Web of Sciences
PubMed
Cengage Learmomg
and more than 130 Library

مراحل سایت سرقت ادبی iThenticate

♦ Upload مقاله در سایت iThenticate
♦ پس از اپلود، چند دقیقه بعد درصد تشابهات در جلوی اسم مقاله نمایش داده می شود.
♦ با کلیک بر روی similarity فایل PDF گزارش اماده می شود.

♦ تصمیم گیری در خصوص موارد مشکوک یا درصد بالا، بر اساس قوانین اخلاق در نشر (COPE)

دریافت گزارش Plagiarism مقاله با iThenticate

– کافیست مقاله خود را ( در فرمت PDF و یا Word) از طریق یکی از راههای ارتباطی مشخص شده در صفحه ارتباط با گیگاپیپر ارسال کنید.

2- مشخصات واریزی (واریز هزینه 39 هزار ت به یکی از حسابهای سایت گیگاپیپر)

3- گزارش درصد شباهت (سرقت ادبی) در قالب PDF در کمتر از 8 ساعت برای شما ارسال می شود.

فایل نتیجه بررسی سرقت ادبی حاوی هایلایت های مختلفی می باشد که با ذکر منبع، مقدار و درصد مشابهت مقاله شما را با مقالات و نوشته های چاپ شده قبلی مشخص می کند. برای بررسی سرقت ادبی مقاله خود همین امروز اقدام کنید.

رفع سرقت ادبی مقالات علمی

پس از تشخیص سرقت ادبی مقاله با iThenticate و دریافت Report ، در صورتی که درصد مشابهت متن بیشتر از 20 یا حتی 15 درصد است بایستی این سیمیلاریتی کاهش یابد. پس مرحله بعدی کاهش درصد Similarity مقاله است.  ابتدا خطوط دارای هایلایت که دارای سرقت ادبی می باشند باید پارافریز کرد تا سرقت ادبی مقاله رفع شود. پارافریز کردن به معنای بازنویسی جمله یا عبارتی با همان معنی اما با استفاده از کلمات و ساختار متفاوت است.

برای پارافریز کردن بایستی از کلمات متفاوت با معنی مشابه استفاده کنیم یا اینکه ترتیب کلمات در جمله را تغییر دهیم این روش راحت تر از کلمات مترادف می باشد و درصد سرقت ادبی را پایین می اورد. اما بهترین روش استفاده از ساختار و گرامر متفاوت می باشد که این روش بهترین روش می باشد. برای انجام خدمات پارافارایز میتوانید با بخش “چاپ مقاله” مکاتبه کنید.

دانلود کتاب مقاله استاندارد | پسورد سایت های علمی

برای سفارش موارد زیر، با تلگرام و یا ایمیل ما مکاتبه کنید. دانلود مقاله ، خرید ایبوک ، دانلود استاندارد ، دریافت پایان نامه و خرید پسورد دانشگاهی خرید کتابهای آمازون، خرید اکانت iThenticate

مقاله های مشابه

‫9 دیدگاه ها

  1. سلام،
    ببخشید این 15 تا 20 درصدی که می فرمایید شامل بخش References هم میشود یا خیر. یعنی ژورنال ها موقع بررسی آن راحذف می کنند و بررسی می کنند که مثلا از 15 کمتر باشد یا با رفرنس ها کمتر از 15.

  2. با سلام چناچه بعد از اکسپت شدن مقاله متوجه شویم نوان مقاله شباهت زیادی به مقاله چاپ شده شص دیگری دارد چه باید کرد؟ ایا سرقت علمی محسوب میشود

  3. سلام وقتتون بخیر، درصد شباهت باید چقدر باشه تا با خیال راحت بتونی سابمیت کنی مقاله را ?

    1. درصد مجاز شباهت مقاله وابسته به ژورنال دارد. ولی کمتر از 15 و گاهی تا 20 درصد قابل قبول است.
      معمولا در مجلات معتبر، یک مقاله مجاز به حداکثر 10 الی15 درصد مشابهت با سایر منابع آنلاین می باشد. اما اگر این مشابهت مقاله حتی یک درصد بیشتر از حد مجاز باشد ممکن است تنها به همین دلیل مقاله شما از پروسه داوری کنار رفته و Fast Reject بشود. که در نتیجه آن، زحمات روزها و حتی ماه های کار علمی مقاله شما به تاخیر می افتد.
      در نرم افزارهایی مثل iThenticate جستجو بر اساس بانک اطلاعاتی ناشرین طرف قرارداد صورت میگیره که البته محدودیت هایی دارد. اما بعضی از نرم افزارها دیگر با استفاده از موتورهای جستجوی گوگل و گوگل اسکولار بررسی انجام می دهند. البته با توجه به حجم زیاد ناشرین تحت پوشش و تجربه ای که در استفاده از iThenticate دارم، قدرت بررسی نرم افزارهایی که پایگاه های داده خاصی را پوشش می دهند بسیار بیشتره و با وجود محدود بودن دامنه بررسی، موارد بیشتری از میزان مشابهت را گزارش می دهند. بنابراین یکی از دقیق ترین درصد پلاجیاریسم را نرم افزار iThenticate تشخیص می دهد.

      البته نرم افزارهای رایگان دیگری هست که بر اساس گوگل و گوگل اسکولار کار می کنند. به طور مثال
      http://www.plagiarismchecker.com
      http://plagiarisma.net

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا