دانلود استاندارد CSA D250:22 خرید School buses

خرید استاندارد CSA D250

برای دانلود استاندارد CSA ANSI D250 و خرید استاندارد School buses بر روی کلید خرید در انتهای صفحه کلیک کنید. پس از اتصال به درگاه پرداخت هزینه و تکمیل مراحل خرید، لینک دانلود استاندارد ایمیل می شود.استاندارد در فرمت PDF اورجینال و به زبان انگلیسی و مربوط به سال 2020 ارسال می شود.نسخه الکترونیکی استاندارد قابلیت کپی برداری copy و Paste دارد.

در صورتی که نیاز به پی دی اف هر استانداردی از CSA دارید، کافیست مشخصات استاندارد Canadian standard association درخواستی را برای گیگاپیپر ارسال کنید. کلیه شماره استانداردهاي ملي کانادا موجود است.

خرید استاندارد CSA D250:22

استانداردهای CSA استانداردهاي ملي کانادا دریافت PDF استاندارد Canadian standard association

CSA D250:22

School buses

standard by CSA Group

Publication Year 2022

ISBN(s): 9781488338106
Number of Pages: 74

https://store.accuristech.com/standards/can-csa-d250-22?product_id=2247911

Product

دانلود استاندارد CSA ANSI D250

Preface 

This is the eleventh edition of CSA D250, School buses . It supersedes the previous editions, published in 2016, 2012, 2007, 2003, 2000, 1998, 1985, 1979, 1975, and 1971. 

The following are significant changes to this edition (see also Annex E): 

– accommodation for battery/electric vehicles and the use of non-carbon-based fuels, such as hydrogen, through various amendments and the addition of Clause 9; 

– allowance for portion of hood in direct line of vision of the driver to be school bus yellow or black and allowing for stainless steel material to be used for mirror support brackets; 

– exit lamp requirements amended to be performance-based with specific requirements for the illumination of persons along the right side of the vehicle; 

– specific requirements for optionally installed supplemental heating systems; 

– new requirement for three modes of operation for the service door so that it can be controlled by the driver independent of the operation of the warning system; 

– new exemption for rub rails so that they are no longer required to extend over wheelchair lift doors and emergency exit doors; 

– tread surface contour for steps now required to be of pebble type design and allowance made for spray -on elastomer type coating for entrance steps in place of pre-formed elastomer treads; and 

– requirement for minimum window opening has been removed so there only remains a maximum opening of 330 mm. 

This Standard is intended to apply to vehicles manufactured on or after November 1, 2022. The manufacturing date of the vehicle is considered to be the date on the federal compliance label. This Standard has been developed in compliance with Standards Council of Canada requirements for National Standards of Canada. It has been published as a National Standard of Canada by CSA Group.

Scope 

1.1 This Standard specifies the chassis and body requirements and safety equipment requirements for school buses. It is a manufacturing standard intended to apply to original equipment supplied by the bus manufacturer. 

Note: The main purpose of this Standard is to provide the safest possible vehicle for students using school buses. It needs to be stressed, however, that standards are not substitutes for thorough, ongoing, and comprehensive safety training of students and drivers. 

1.2 This Standard applies to the following types of vehicles: 

a) Type A1, A2, B, C, and D school buses; 

b) Type A1, A2, B, C, and D accessible school buses; and 

c) multifunction school activity buses (MFSABs). 

Note: It is intended that this Standard will apply to those vehicles manufactured on and after November 1, 2022. It is anticipated that the authority having jurisdiction in each Province or Territory will apply this Standard to vehicles manufactured on and after that date. 

1.3 In this Standard, “shall” is used to express a requirement, i.e., a provision that the user is obliged to satisfy in order to comply with the Standard; “should” is used to express a recommendation or that which is advised but not required; and “may” is used to express an option or that which is permissible within the limits of the Standard. 

Notes accompanying clauses do not include requirements or alternative requirements; the purpose of a note accompanying a clause is to separate from the text explanatory or informative material. 

Notes to tables and figures are considered part of the table or figure and may be written as requirements. 

Annexes are designated normative (mandatory) or informative (non-mandatory) to define their application. 

1.4 The values given in SI units are the units of record for the purposes of this Standard. The values given in parentheses are for information and comparison only.

دانلود استاندارد اتوبوس های مدرسه

این یازدهمین نسخه CSA D250، اتوبوس های مدرسه است. این نسخه جایگزین نسخه های قبلی منتشر شده در سال های 2016، 2012، 2007، 2003، 2000، 1998، 1985، 1979، 1975 و 1971 می شود.

موارد زیر تغییرات قابل توجهی در این نسخه است (همچنین به پیوست E مراجعه کنید):

  • اسکان وسایل نقلیه باطری/برقی و استفاده از سوختهای غیر کربنی مانند هیدروژن از طریق اصلاحات مختلف و افزودن بند 9.
  • اجازه می دهد بخشی از کاپوت در خط دید مستقیم راننده اتوبوس مدرسه زرد یا مشکی باشد و امکان استفاده از مواد فولادی ضد زنگ برای براکت های نگهدارنده آینه را فراهم کند.
  • الزامات لامپ خروجی اصلاح شده بر اساس عملکرد با الزامات خاص برای روشنایی افراد در امتداد سمت راست خودرو؛
  • الزامات خاص برای سیستم های گرمایش تکمیلی نصب شده اختیاری؛
  • نیاز جدید برای سه حالت کار برای درب سرویس به طوری که بتواند توسط راننده مستقل از عملکرد سیستم هشدار کنترل شود.
  • معافیت جدید برای ریل های سایشی به طوری که دیگر لازم نیست روی درهای آسانسور ویلچر و درهای خروج اضطراری کشیده شوند.
  • کانتور سطح آج برای پله‌ها که اکنون باید از نوع سنگریزه‌ای باشد و برای پله‌های ورودی به‌جای آج‌های الاستومری از پیش ساخته شده، پوشش‌دهی از نوع الاستومری با اسپری انجام شود. و
  • نیاز به حداقل باز شدن پنجره حذف شده است، بنابراین تنها حداکثر بازشو 330 میلی متر باقی می ماند.

این استاندارد در نظر گرفته شده است که برای وسایل نقلیه تولید شده در یا بعد از 1 نوامبر 2022 اعمال شود. تاریخ ساخت خودرو به عنوان تاریخ روی برچسب مطابقت فدرال در نظر گرفته می شود. این استاندارد مطابق با الزامات شورای استاندارد کانادا برای استانداردهای ملی کانادا تدوین شده است. این استاندارد به عنوان استاندارد ملی کانادا توسط CSA Group منتشر شده است.

دامنه

1.1 این استاندارد الزامات شاسی و بدنه و الزامات تجهیزات ایمنی را برای اتوبوس های مدرسه مشخص می کند. این یک استاندارد تولیدی است که برای اعمال تجهیزات اصلی ارائه شده توسط سازنده اتوبوس در نظر گرفته شده است.

نکته: هدف اصلی این استاندارد ارائه ایمن ترین وسیله نقلیه ممکن برای دانش آموزانی است که از اتوبوس مدرسه استفاده می کنند. با این حال، باید تاکید کرد که استانداردها جایگزین آموزش های ایمنی کامل، مداوم و جامع دانش آموزان و رانندگان نیستند.

1.2 این استاندارد برای انواع خودروهای زیر اعمال می شود:

الف) اتوبوس مدرسه نوع A1، A2، B، C و D.

ب) اتوبوس های مدرسه قابل دسترسی نوع A1، A2، B، C و D. و

ج) اتوبوس های چند منظوره فعالیت مدرسه (MFSABs).

توجه: در نظر گرفته شده است که این استاندارد در مورد وسایل نقلیه تولید شده در تاریخ 1 نوامبر 2022 و پس از آن اعمال شود. پیش بینی می شود که مقامی که در هر استان یا منطقه ای صلاحیت دارد، این استاندارد را در مورد وسایل نقلیه تولید شده در آن تاریخ و پس از آن اعمال کند.

1.3 در این استاندارد، “باید” برای بیان یک الزام استفاده می شود، به عنوان مثال، شرطی که کاربر موظف به رعایت آن به منظور رعایت استاندارد است. “باید” برای بیان توصیه یا توصیه ای استفاده می شود که لازم نیست. و «ممکن است» برای بیان یک گزینه یا چیزی که در محدوده استاندارد مجاز است استفاده می شود.

یادداشت های همراه بندها شامل الزامات یا الزامات جایگزین نمی شود. هدف یادداشت همراه با بند جداسازی از متن توضیحی یا آموزنده است.

یادداشت های جداول و شکل ها بخشی از جدول یا شکل محسوب می شوند و ممکن است به عنوان الزامات نوشته شوند.

ضمیمه ها هنجاری (اجباری) یا اطلاعاتی (غیر اجباری) برای تعریف کاربرد آنها تعیین می شوند.

1.4 مقادیر داده شده در واحدهای SI واحدهای ثبت شده برای اهداف این استاندارد هستند. مقادیر داده شده در پرانتز فقط برای اطلاع و مقایسه است.

دکمه بازگشت به بالا