دانلود استاندارد EUROCAE ED-129B خرید Technical Specification for a 1090 MHz Extended Squitter ADS-B Ground System

خرید استاندارد EUROCAE ED-129B

برای دانلود استاندارد EUROCAE ED-129B و خرید آیین نامه Offshore and Marine Concrete Structures: Past, Present, and Future بر روی کلید خرید در انتهای صفحه کلیک کنید. پس از اتصال به درگاه پرداخت و تکمیل مراحل خرید، لینک دانلود ایمیل می شود. این استاندارد در فرمت PDF ارسال می شود. توجه کنید که نسخه استاندارد 2016 می باشد.

کلیه استانداردهای EUROCAE استانداردهاي الکترونيک در سيستم هاي هوايي غير نظامي اروپا European Organization For Civil Aviation Electronics موجود است. برای دریافت PDF استاندارد، شماره استاندارد مورد نظر را برای ما ارسال کنید.

در صورتی که نیاز به دانلود هر استانداردی از IHS و یا techstreet دارید، فقط کافیست ادرس اینترنتی استاندارد را از سایت http://techstreet.com  و یا https://global.ihs.com برای ما ارسال کنید (راههای ارتباطی در صفحه تماس با گیگاپیپر ). پس از بررسی، هزینه ان اعلام می شود. پس از واریز نسخه الکترونیکی ارسال می شود.

دانلود استاندارد EUROCAE ED-129B آیین نامه EUROCAE ED-129B آیین نامهTechnical Specification for a 1090 MHz Extended Squitter ADS-B Ground System استاندارد مشخصات فنی سیستم زمینی توسعه یافته ADS-B 1090 مگاهرتز
دانلود استاندارد EUROCAE ED-129B آیین نامه EUROCAE ED-129B آیین نامهTechnical Specification for a 1090 MHz Extended Squitter ADS-B Ground System استاندارد مشخصات فنی سیستم زمینی توسعه یافته ADS-B 1090 مگاهرتز

EUROCAE ED 129
TECHNICAL SPECIFICATION FOR A 1090 MHz EXTENDED SQUITTER ADS-B GROUND SYSTEM

Organization:
EUROCAE
Publication Date:
1 March 2016
Status:
active
Page Count:
351
scope:
PURPOSE AND SCOPE

لینک آیین نامه EUROCAE :

https://standards.globalspec.com/std/10014084/EUROCAE%20ED%20129

For Download Please Contact Us :ایمیل گیگاپیپر دانلود کتاب مقاله پایان نامه
Price : 15$

دانلود رایگان استاندارد EUROCAE ED-129B

برای اطمینان از کیفیت فایل استاندارد EUROCAE ED-129B، چند صفحه ابتدایی ان بصورت رایگان قرار داده شده است.

https://aireon.com/2016/05/25/publication-of-eurocae-document-ed-129b/

EUROCAE ED 129
TECHNICAL SPECIFICATION FOR A 1090 MHz EXTENDED SQUITTER ADS-B GROUND SYSTEM

درباره استاندارد EUROCAE ED-129B

This document defines the minimum technical specification for a 1090 MHz Extended Squitter ADS-B Ground System. For brevity, this is referred to as the “ADS-B System” throughout this document. The ADS-B System is the “SUR Sensor” element of an infrastructure supporting ATS Surveillance Service(s), such as the Approach Control and Area Control Services within the European Air Navigation Region.

Within the framework of this document, the ADS-B System is intended to support the following ATC separation minima to aircraft equipped with cooperative surveillance avionics:

5.0 NM: between aircraft in En-Route airspace (in high, medium and low density1 airspace);
3.0 NM: between aircraft in TMA airspace (in high, medium and low density airspace);
2.5 NM: in-trail between succeeding aircraft on approach to the same runway within high density airspace;
2.0 NM: diagonally between successive aircraft on approach to dependent parallel runways in high density airspace;
In addition, the ADS-B System as specified in this document will also be capable of supporting airport surface operations in line with the ADS-B-APT application (as defined in the EUROCAE ED-163, Ref Doc [31]).

Whilst a range of possible uses are identified above, the basic design and functionality of the ADS-B System will be common. The design of the deployed system will however need to be made cognisant of the operational context in which it will operate (and of applicable surveillance data performance requirements).

The ADS-B System may also be used to support Aircraft Performance Monitoring, which is needed to ensure that the ADS-B performance of aircraft stays conformant to their certification.

Additional capabilities such as Traffic Information Service – Broadcast (TIS-B), multilateration (notably for integrity checking) and/or a data logging function are not considered part of the minimum requirement.

This technical specification for an ADS-B System is designed to ensure that the equipment compliant with it, will be compatible with aircraft 1090 MHz Extended Squitter based ADS-B Out installations that are certified to either:

EASA CS-ACNS (referring to the ED-102A / DO-260B version ‘2’ data link protocol), as applicable as a minimum certification baseline for the provision of the ATS Surveillance Service within medium- and high-density airspace (sometimes referred to as “ADS-B RAD”) and as compliant with European Commission EU1207 / 2011 (and amendments thereof); (Ref Docs [9][2])
Or

EASA AMC 20-24 (referring to the ED-102 / DO-260 version ‘0’ and DO-260 version ‘1’ data link protocols), as applicable as a minimum certification baseline to the provision of the ATS Surveillance Service within low-density airspace (sometimes referred to as “ADS-B NRA”. (Ref Doc [4])
It is assumed that any given airspace could have mixed equipage and therefore the ADS-B System will need to cope with the presence of all types of aircraft avionics.

1 The definition of High, Medium and Low density airspace is further introduced in Section 1.5.

 

دانلود آیین نامه EUROCAE ED-129B دانلود Technical Specification for a 1090 MHz Extended Squitter ADS-B Ground System

Organization:
EUROCAE
Publication Date:
1 March 2016
Status:
active
Page Count:
351

 

دانلود استاندارد EUROCAE ED-129B الزامات مشخصات فنی سیستم زمینی توسعه یافته ADS-B 1090 مگاهرتز

EASA CS-ACNS (مراجعه به پروتکل پیوند داده “نسخه 2” ED-102A / DO-260B نسخه “2) ، به عنوان حداقل مبنای صدور گواهینامه برای ارائه خدمات نظارت ATS در فضای هوایی با چگالی متوسط ​​و بالا (که بعضاً به آن اشاره می شود) کاربرد دارد. به عنوان “ADS-B RAD”) و مطابق با کمیسیون اروپا EU1207 / 2011 (و اصلاحات آن)؛ (اسناد Ref [9] [2])

یا

EASA AMC 20-24 (مراجعه به پروتکل های لینک داده داده ED-102 / DO-260 نسخه ‘0’ و DO-260 نسخه ‘1’) ، به عنوان حداقل مبنای صدور گواهینامه برای ارائه خدمات نظارت بر ATS در حداقل استفاده می شود. فضای هوایی با چگالی (گاهی اوقات به آن “ADS-B NRA” گفته می شود. (Ref Doc [4])

فرض بر این است که هر فضای هوایی داده شده می تواند دارای تجهیزات ترکیبی باشد و بنابراین سیستم ADS-B نیاز به مقابله با حضور انواع هواپیماهای هوایی دارد.

1 تعریف هوای بالا ، متوسط ​​و چگالی کم در بخش 1.5 نیز ارائه شده است.

دکمه بازگشت به بالا